52

Vandaag word ik 52 (bedankt alvast voor je felicitatie ! )


52 is een prachtige leeftijd.
Langzamerhand begin je het ouder worden wel te merken.

Voorbeelden?
-het avonddutje net na het jeugdjournaal (ik schijn er dan niet altijd even appetijtelijk bij te liggen)
-de 10 km op de Singelloop binnen het uur afleggen wordt steeds lastiger.
(iemand heeft me ooit eens uitgelegd dat ik daarvoor zo’n 5 kilo te zwaar zou zijn en “hoeveel pakken suiker ik dus wel niet extra met mij mee tors……….”
-aanpassingen zoals lenzen en steunzolen maken het nog draaglijk, maar de eerste grijze haren liegen niet: het verval is nu toch echt ingezet.

Moet ik daar rouwig om zijn?
Nee;
Heel veel zaken vallen op deze leeftijd op zijn plaats.
Natuurlijk; het samen opvoeden van 4 knullen is een hele job
Zo denken we op dit moment na over het aantal kratten bier dat we binnenkort in huis halen wanneer onze 16-jarige zoon met 20 vrienden bij ons thuis zijn 16de verjaardag gaat vieren (tips? laat het hieronder aub even weten)
Maar toch: er is altijd leven in de brouwerij (toevallige woordspeling)
Dus ja! Ik ben zeker enthousiast over mijn 52ste levensjaar.
Om mij heen zie ik dat gezondheid bij mensen van mijn leeftijd niet zonder meer vanzelfsprekend is.
Klussen, reizen, lezen, sporten; het kan nog allemaal !
Weet ook dat mijn arbeidsproductieve periode nog zo’n 15 jaar zal gaan duren en ik zeg het maar meteen: daar kijk ik met veel plezier naar uit.

Na 52 jaren in het leven …………………

3 gedachten over “52

Geef een reactie

