Transfernieuws: PROWISE

hobbelsTsja, helemaal gladjes verloopt mijn “carrière” tot nu toe niet echt:

Even toelichten ?

Na een half jaar gymnasium (gemiddelde 3,7) moest ik ooit terug naar de MAVO
Ik krabbelde langzaam overeind en wist uiteindelijk toch mijn HAVO-diploma te behalen (weliswaar met een herexamen)
Ik bleef zitten in de eerste klas van de PABO (ik besloot nl eind april al te kiezen voor het veel beter verdienende “aardbeien plukken” en dat vond meneer de Waal toch echt geen verstandig besluit)
Toch het PABO-diploma binnen gehaald, maar ook mijn jaartje pedagogiek op de Radbouduniversiteit was 1 grote flop (wel een prachtig uitzicht had je daar vanaf de 15e !)
Voeg daar nog mijn mislukte masterstudie “leren en innoveren”  van 2 jaar geleden aan toe (na 1 jaar afgebroken) en jullie snappen de hobbels die ik de afgelopen jaren heb moeten nemen.

En ook nu heb ik besloten om na 4 maanden QLICT al weer te gaan stoppen.
(Wel aardig om nog even te bezien hoe ik daar een half jaar geleden tegenaan keek)
Bijeenkomsten bij de Maatman, Kolom , de Eenbes, Prisma, de oude Vrijheid, TOF, Aves, SCPO etc etc.
Overal kreeg ik positieve reacties nadat we samen de prachtige mogelijkheden van ict hadden onderzocht
De producten van QLICT waren ook goed, prima collega’s die ik erg zal gaan missen

Alleen …………..ik zat wel onder mijn target van 75% declarabiliteit .
Kreeg veel vertrouwen van de leiding van QLICT, maar bij mij voelde het niet goed.

Tijd voor enige zelfreflectie:

Oke;

Vaak kijk ik op tegen de kwaliteiten die verschillende van mijn collega’s in het land wel bezitten:

Had ik maar iets van het charisma van @dieterm, de ondernemingszin van @ernomijland en @lhumme,  het relativeringsvermogen van @karinwinters, de rust om iets duidelijk uit te leggen van @kvoverveld, de creativiteit van @sjaboepaan of het aanstekelijk enthousiasme van @mvanast en @mdefockert

Of zou ik toch gewoon maar moeten uitgaan van mijn eigen kracht ?
(mocht ik u ten ontrechte hierboven niet vermeld hebben; geef aub even uw naam en kwaliteiten door……….. dan plaats ik u erbij…………….)

En nu? Hoe gaan we nu verder ?
Vanaf 1 januari mag ik aan de slag bij Prowise

proconnect

Een mooi innovatief bedrijf met mooie touchscreens, de Presenter Pro Connect (prachtige online digibordsoftware) en betaalbare tablets die het leren voor iedereen alleen maar  krachtiger maken.
De gesprekken die ik tot nu toe heb gevoerd gaven mij het gevoel dat ik daar op mijn plaats ben.

Heerlijk: 1 dag voor de klas en 4 dagen bij Prowise
Het voelt als thuis komen.
Brabanders onder elkaar: dat moet toch gaan lukken
Budel ICT-city: Here I come

ps: Excuses dat ik zovaak het woord “ik” heb gebruikt in deze blog.
Mijn volgende blog zal weer over “jullie” en “goed onderwijs” gaan

7 gedachten over “Transfernieuws: PROWISE

  1. Beste Henk,
    Qlict zal je talenten gaan missen denk ik. Maar Prowise is wel een mooie nieuwe uitdaging. Heel veel succes in het nieuwe jaar.
    Met de vriendelijke groet,
    Ronald

  2. Even lekker wat namen invullen om herinneringen op te halen Henk. Kom dan tot mijn verrassing deze `site` tegen en lees het opmerkelijke nieuws. Heel veel succes in je nieuwe job en vooral een gezond 2013. En …..regelmatig veranderen van baan stimuleert alleen maar de motivatie, die bij jou in grote mate al aanwezig is. Een `oude´, grijze man woonachtig in Belgie!

Geef een reactie

